Przejdź do treści
zspBaczyn
Przejdź do stopki

16 marca

Treść

Zadanie do wykonania do 29 marca 2020r.

Program w Scratch: Zbieramy śmieci 

Napisz grę, polegającą na zbieraniu (klikaniu myszką) pojawiających się na ekranie duszków. Wymyśl historyjkę, w której przedstawisz zasady i cel gry (np. uratuj planetę i zbierz wszystkie śmieci, zdrowo się odżywiaj – jedz owoce zamiast hamburgerów itp.) Przykładowe warianty gry:
 • Na ekranie pojawia się jeden duszek, w losowym położeniu. Złapanie go powoduje naliczenie punktów. Gra kończy się po zdobyciu określonej puli punktów, lub gdy czas gry został przekroczony.
 • Na ekranie pojawiają się duszki, w losowym położeniu. Punktacja za złapanie duszka jest zależna od jego rodzaju (np. owoc +3 punkty, batonik +1 punkt, pająk -3 punkty). Gra kończy się po zdobyciu określonej puli punktów, lub gdy czas gry został przekroczony. 
• Na ekranie pojawiają się duszki, w losowym położeniu, a ich kliknięcie powoduje naliczenie punktów (dodatnich lub ujemnych). Gra składa się z kilku poziomów – na każdym poziomie następuje zmiana tła, a wymagania rosną (należy w określonym czasie zdobyć coraz to większą liczbę punktów). Czas pokazywania się duszków na ekranie może się skracać, tak, by graczowi trudniej było je złapać.

Sposób przekazania rozwiązania nauczycielowi.
Rozwiązane online na scratch.mit.edu zadanie udostępnij, a następnie wyślij do studia https://scratch.mit.edu/studios/25989362/.
Wystarczy zalogować się na swoje konto na Scratchu i udostępnić projekt, a następnie kliknąć na ten link https://scratch.mit.edu/studios/25989362/ i później przycisk "Dodaj projekty". Na dole wyświetli się twój udostępniony plik i napis "Add+", wystarczy to kliknąć i plik znajdzie się w studio.

24762