Przejdź do treści
zspBaczyn
Przejdź do stopki

Rekrutacja

Treść

Informacja dla rodziców ubiegających się o przyjęcie dzieci do PS w Baczynie na rok szkolny 2024/2025

 

Rekrutacja do publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Budzów na rok szkolny 2024/2025

Wójt Gminy Budzów podaje do wiadomości terminy i kryteria brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Budzów na rok szkolny 2024/2025.

Na podstawie art.154 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 900 ze zmianami) Wójt Gminy Budzów Zarządzeniem Nr 10/2024 z dnia 29 stycznia 2024 r. ustalił terminy postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli dla których organem prowadzącym jest Gmina Budzów.

TERMINY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO ORAZ POSTĘPOWANIA UZUPEŁNIAJĄCEGO DO PUBLICZNYCH PRZEDSZKOLI  NA ROK SZKOLNY 2024/2025
 


 

Lp.

Rodzaj czynności

Termin

w postępowaniu rekrutacyjnym

Termin

w postępowaniu

uzupełniającym

1.

Składanie deklaracji o kontynuacji wychowania przedszkolnego w dotychczasowym przedszkolu/oddziale przedszkolnym

7 dni przed rozpoczęciem rekrutacji – od 26 lutego 2024 r.

 

2.

Składanie wniosków o przyjęcie do przedszkola wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków i kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

04.03 – 22.03.2024 r.

06.05 – 14.05.2024 r.

3.

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

25.03 – 26.03.2024 r.

15.05 – 16.05.2024 r.

4.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych

 27.03.2024 r.

 17.05.2024 r.

5.

Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia

28.03 – 11.04.2024 r.

20.05 – 27.05.2024 r.

6.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych

12.04.2024 r.

28.05.2024 r.

 


 

Zasady rekrutacji do przedszkoli:

Zgodnie z art. 131 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 900 ze zmianami) do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w publicznej szkole podstawowej przyjmuje się kandydatów zamieszkałych na obszarze danej gminy.


W przypadku większej liczby kandydatów spełniających ten warunek niż liczba wolnych miejsc w publicznym przedszkolu, oddziale przedszkolnym w publicznej szkole podstawowej na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:

  1. wielodzietność rodziny kandydata – 70 pkt

  2. niepełnosprawność kandydata – 70 pkt

  3. niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata – 70 pkt

  4. niepełnosprawność obojga rodziców kandydata – 70 pkt

  5. niepełnosprawność rodzeństwa kandydata – 70 pkt

  6. samotne wychowywanie kandydata w rodzinie – 70 pkt

  7. objęcie kandydata pieczą zastępczą – 70 pkt.

W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dane publiczne przedszkole, oddział przedszkolny w publicznej szkole podstawowej dysponuje nadal wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący Uchwałą Nr XXIV/215/2017 Rady Gminy w Budzowie z dnia 14 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów w postępowaniu rekrutacyjnym do przedszkoli i szkół podstawowych Gminy Budzów oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów oraz Uchwałą Nr XXI/200/2021 Rady Gminy w Budzowie z dnia 12 lutego 2021 r. w sprawie: zmiany uchwały Nr XXIV/215/2017 Rady Gminy w Budzowie z dnia 14 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów w postepowaniu rekrutacyjnym do przedszkoli i szkół podstawowych Gminy Budzów oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzania tych kryteriów ( załącznik nr 1 i nr 2 do uchwały).

Kryteria wraz z liczbą punktów oraz dokumenty niezbędne do potwierdzenia tych kryteriów brane pod uwagę na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do przedszkoli samorządowych Gminy Budzów.

L.p.

Kryterium

Liczba punktów

Dokumenty niezbędne do potwierdzania kryteriów

1

Kandydat, którego oboje rodzice pracują, uczą się/studiują w systemie stacjonarnym. Kryterium stosuje się również do rodzica samotnie wychowującego dziecko.

 30

Dokument poświadczający zatrudnienie (od każdego z rodziców): zaświadczenie z zakładu pracy (z okresem zatrudnienia), w przypadku samo zatrudnienia aktualny wpis do działalności gospodarczej, zaświadczenie z uczelni zawierające informację o stacjonarnym systemie studiów.

2

Kandydat, którego rodzice deklarują pobyt dziecka: 5 godzin-11 pkt oraz za każdą zadeklarowaną godzinę powyżej 5 godzin -1 pkt, a w przypadku przedszkoli działających 7,5 godziny dziennie za zadeklarowane 0,5 godziny przyznaje się 0,5 punktu.

do 15

Oświadczenie rodzica lub prawnego opiekuna dołączone do wniosku.

3

Droga dziecka z domu do przedszkola wskazanego we wniosku jest krótsza niż do jakiegokolwiek innego przedszkola samorządowego.

 10

Oświadczenie rodzica lub prawnego opiekuna dołączone do wniosku.

4

Rodzeństwo kandydata uczęszcza w bieżącym roku szkolnym do wybranego przedszkola i będzie do niego uczęszczać w roku szkolnym, na który prowadzona jest rekrutacja.

5

Oświadczenie rodzica lub prawnego opiekuna dołączone do wniosku.

5

Kandydat, którego jeden z rodziców pracuje, uczy się/studiuje w systemie stacjonarnym.

 3

Dokument poświadczający zatrudnienie: zaświadczenie z zakładu pracy (z okresem zatrudnienia), w przypadku samo zatrudnienia aktualny wpis do działalności gospodarczej, zaświadczenie z uczelni zawierające informację o stacjonarnym systemie studiów.

6.

Dziecko uczestniczyło w ubiegłorocznym postępowaniu rekrutacyjnym do tego samego przedszkola samorządowego.

 2

Oświadczenie rodzica lub prawnego opiekuna dołączone do wniosku.

 

Wnioski o przyjęcie do samorządowych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach będą dostępne do pobrania także u dyrektorów.


 


 


 

Uwaga:

Dzieci spełniające roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne w roku szkolnym 2024/2025 (tj. urodzone w 2018 r. lub wcześniej – jeżeli korzystają z odroczenia obowiązku szkolnego) przyjmowane są do przedszkoli/oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych w pierwszej kolejności.

Dzieci kontynuujące wychowanie przedszkolne w dotychczasowym przedszkolu/oddziale przedszkolnym w szkole nie biorą udziału w rekrutacji – rodzice składają jedynie w terminie 7 dni poprzedzających termin rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego.

Dzieci urodzone po 31.12.2021 r. nie będą uczestniczyły w rekrutacji. Rodzice tych dzieci (po ukończeniu przez nie 2,5 roku życia mogą starać się o przyjęcie do przedszkoli/ oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych od 1 września 2024 r., jeżeli wybrane przez rodziców przedszkole/ oddział przedszkolny będzie nadal dysponowało/ dysponował wolnymi miejscami. 

Kandydaci zamieszkali poza obszarem gminy mogą być przyjęci do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w publicznej szkole podstawowej, jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego dla kandydatów zamieszkałych na terenie gminy, gmina nadal dysponuje wolnymi miejscami w przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej

Załączniki do karty zapisu dziecka do przedszkola:

Do kryteriów Prawa Oświatowego:

  1. Oświadczenie o wielodzietności rodziny

Kopia dokumentów potwierdzona za zgodność z oryginałem:

  1. Orzeczenie o niepełnosprawności kandydata.

  2. Orzeczenie o niepełnosprawności rodzica/ rodziców kandydata.

  3. Orzeczenie o niepełnosprawności rodzeństwa kandydata.

  4. Kopia wyroku sądu orzekającego rozwód rodziców kandydata.

  5. Kopia dokumentów potwierdzających pełnienie pieczy zastępczej w stosunku do kandydata.

  6. Dodatkowo zaświadczenie z zakładu pracy wraz z okresem zatrudnienia/ w przypadku samozatrudnienia aktualny wpis do ewidencji działalności gospodarczej/ zaświadczenie z uczelni zawierające informację o stacjonarnym systemie studiów

Do kryteriów Rady Gminy:

  1. Dokument poświadczający zatrudnienie (od każdego z rodziców) zaświadczenie z zakładu pracy wraz z okresem zatrudnienia.

  2. W przypadku samozatrudnienia- aktualny wpis do ewidencji działalności gospodarczej (wpis można pobrać ze strony internetowej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej).

  3. Rodzice studenci studiów dziennych (stacjonarnych)- zaświadczenie z uczelni zawierające informację o stacjonarnym systemie studiów.

  4. Oświadczenia rodziców o których mowa w punkcie: 3, 4 i 6.

 

 

 

301618