Konkursy
Treść
1) Gminny konkurs wiedzy o Służebnicy Bożej Rozalii Celakównie dla kl. 5-8
"Służebnica Serca Jezusowego"
Termin: 21.10.2025r. (etap szkolny)
Zapisy: u p. Magdaleny Głowacz
Regulamin
1. Organizatorem konkursu są parafie gminy Budzów:
– Parafia pw. Trójce Świętej w Bieńkówce
– Parafia pw. Matki Bożej Pocieszenia w Budzowie
– Parafia pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Jachówce
– Parafia pw. Matki Bożej Wspomożenia Wiernych w Palczy.
2. Celem Gminnego Konkursu Wiedzy o S.B. Rozalii Celakównie jest zapoznanie
młodzieży z życiem i misją naszej Rodaczki, krakowskiej pielęgniarki, która ofiarnie
niosła pomoc chorym i zachęta do Jej naśladowania.
3. Konkurs skierowany jest do uczniów klas V - VIII szkół podstawowych gminy
Budzów.
4. Konkurs odbywa się w 2 etapach:
– etap szkolny
– etap gminny.
5. Konkurs przeprowadzony zostanie w formie pisemnego testu wiedzy na temat
życia i misji S.B. Rozalii Celakówny.
6. Na etapie szkolnym obowiązują następujące lektury:
– o. Andrzej Zając CSSR, życiorys Rozalii Celakówny, dostęp elektroniczny:
https://intronizacjanspj.pl/rozalia-celakowna/
– o. Zdzisław Kijas OFM, „To, co czyni świat lepszym. Rozalia Celakówna”,
Wydawnictwo Bratni Zew, Kraków 2024, strony 11 – 62. Dostęp
elektroniczny:
https://drive.google.com/file/d/1Bld-K-WLLei3mhRg2Z_uKEKQFSeKMWi1/view?usp=drive_link
7. Na etapie gminnym obowiązują lektury z etapu szkolnego oraz lektura dodatkowa:
o. Zdzisław Kijas OFM, „To, co czyni świat lepszym. Rozalia Celakówna”,
Wydawnictwo Bratni Zew, Kraków 2024, strony 65 – 98. Dostęp elektroniczny:
https://drive.google.com/file/d/1Bld-K-WLLei3mhRg2Z_uKEKQFSeKMWi1/view?usp=drive_link
8. Etap szkolny przeprowadza koordynator konkursu w danej szkole dnia 21.10.2025
roku. Do etapu gminnego z danej szkoły przechodzi dwóch Uczniów, którzy uzyskają największą ilość punktów. Zgłoszenie Uczniów do etapu gminnego należy przesłać na adres mailowy parafiabudzowska@gmail.com do dnia 25.10.2025 roku.
W zgłoszeniu prosimy podać następujące dane: Nazwa i adres szkoły, imię i nazwisko koordynatora, imię i nazwisko ucznia, adres mailowy i nr telefonu oraz ilość zdobytych punktów.
10. Etap gminny odbędzie się dnia 20.11.2025 roku w Parafii pw.Matki Bożej Pocieszenia w Budzowie. Na test przewidziany jest czas 45 minut. Wyniki testu zostaną ogłoszone tego samego dnia. Przewiduje się możliwość przeprowadzenia pisemnej dogrywki w sytuacji uzyskania identycznej liczby punktów przez trzech najlepszych uczestników w celu wyłonienia I, II i III miejsca. Nagrody zostaną wręczone podczas ogłoszenia wyników konkursu lub po ewentualnej dogrywce.
– I miejsce – bon o wartości 500 zł.
– II miejsce – bon o wartości 300 zł.
– III miejsce – bon o wartości 200 zł.
11. We wszystkich spornych sytuacjach rozstrzygnięcie ostateczne należy do Organizatorów konkursu.
2) Wojewódzki Konkurs "Bezpieczni, Rozważni, Dalekowzroczni"
Termin: do 23.10.2025r.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZABAWIE ORAZ MAŁOPOLSKI OŚRODEK RUCHU DROGOWEGO W TARNOWIE
OGŁASZAJĄ KONKURS WOJEWÓDZKI: BEZPIECZNI, ROZWAŻNI, DALEKOWZROCZNI
pod patronatem Małopolskiego Kuratora Oświaty Marszałka Województwa Małopolskiego Małopolskiej Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Komendanta Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Tarnowie Komendanta Miejskiej Policji w Tarnowie Burmistrza Miasta i Gminy Radłów Radia RDN Małopolska
Zapraszamy uczniów szkoły podstawowej bezpieczeństwo w ruchu drogowym: do udziału w wojewódzkim konkursie promującym Bezpieczni, Rozważni, Dalekowzroczni.
Cele:
• kształtowanie świadomości na temat niebezpieczeństw i zagrożeń związanych z uczestnictwem w ruchu drogowym,
• zaktywizowanie dzieci i młodzieży do samodzielnego poszukiwania informacji, utrwalania i propagowania wiedzy na temat bezpiecznych zachowań w ruchu drogowym,
• włączenie się w obchody Światowego Dnia Ofiar Wypadków Drogowych i związanym z nim pomnikiem „Przejście” znajdującym się w Zabawie.
Uczestników zachęcamy do wzięcia udziału w konkursach:
• Klasy I – III :
Konkurs Błyskotliwi – Odblaskowi na projekt kasku: zadaniem uczestników jest przedstawienie wyglądu kasku ochronnego na kartce formatu A4.
• Klasy IV – VI:
− Konkurs na plakat ostrzegawczy nawiązujący do myśli przewodniej tegorocznej edycji konkursu: „Hulajnoga to frajda fantastyczna, lecz bez rozwagi bywa tragiczna!” Zadaniem uczestników jest wykonanie plakatu w formacie A3.
− Konkurs na wykonanie gry planszowej wraz z instrukcją. Gra ma dotyczyć bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym w charakterze kierującego rowerem, hulajnogą i pieszego.
• Klasy VII, VIII oraz uczniowie szkół średnich: Konkurs na spot filmowy pod hasłem: „Hulajnoga to frajda fantastyczna, lecz bez rozwagi bywa tragiczna!” Zadaniem uczestników jest wyrażenie za pomocą spotów filmowych treści, które wyrażają jakie zagrożenia, jakie zagrożenia stwarzają uczestnicy ruchu drogowego łamiący przepisy dotyczące poruszania się hulajnogą.
Jury szczególnie weźmie pod uwagę oryginalność podejścia do tematu oraz wartość artystyczną.
Nagrody:
Jury przyznaje w każdej kategorii nagrody rzeczowe za zajęcie I, II, III miejsca, z wyjątkiem konkursu na spot filmowy – nagroda finansowa 500 zł za zajęcie I miejsca.
Forma konkursu:
1. Uczestnikami konkursów są uczniowie szkół podstawowych, a w przypadku konkursu na spot filmowy również uczniowie szkół średnich.
2. Konkurs składa się z dwóch etapów: szkolnego i wojewódzkiego. Uczniowie biorący udział w konkursie, zostali wyłonieni na etapie szkolnym na zasadach ustalonych przez szkołę, którą reprezentują.
3. Szkoła może zgłosić do konkursu po 10 uczestników z każdej kategorii wiekowej. Każdy uczestnik może przygotować 1 pracę konkursową.
4. Każde z wyżej wymienionych przedsięwzięć może być realizowane i zgłaszane zespołowo lub indywidualnie.
5. Spot nie powinien przekraczać 40 sekund i być nagrany w formacie umożliwiającym jej odczytanie i dalsze odtwarzanie (najlepiej mp3, mp4) oraz przesłany na adres: zabawa@zabawa.szkolna.net, wraz z kartą zgłoszenia.
Regulamin konkursu:
1. Prace konkursowe uczestników klas I – VI z prawidłowo wypełnioną kartą i oświadczeniem należy składać osobiście w sekretariacie Zespołu Szkół w Zabawie lub przesłać pocztą na adres Zespół Szkół w Zabawie, ul. Szkolna 31, 33-133 Wał-Ruda do dnia 27 października 2025 r.
2. Prace konkursowe uczestników z klas VII, VIII z prawidłowo wypełnioną kartą i oświadczeniem należy przesłać na adres: zabawa@zabawa.szkolna.net do dnia 27 października 2025 r.
3. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia lub zniszczenia źle zapakowanych prac.
4. Prace przechodzą na własność organizatorów konkursu i nie będą zwracane autorom.
5. Uczestnik konkursu składając swój podpis na karcie zgłoszenia oświadcza, że:
a) posiada pełnię praw autorskich i przenosi je na Organizatora w zakresie niezbędnym do jej publikacji lub innego rozpowszechniania,
b) w przypadku zdjęć na którym znajdują się osoby – posiada zgodę tych osób na rozpowszechnianie ich wizerunku,
c) przenosi nieodpłatnie autorskie prawa majątkowe zdjęć nagrodzonych i wyróżnionych na rzecz Organizatora bez ograniczeń czasowych i terytorialnych (art. 50 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994 r.; Dz. U. z 2006 r. Nr 90 poz. 631) w tym szczególnie w zakresie wykorzystywania techniką drukarską i cyfrową, wystawiania, udostępniania na stronie internetowej Organizatora i we wszystkich materiałach promocyjnych i reklamowych, bez względu na sposób ich zwielokrotniania i wprowadzania do obrotu,
d) prace nie były wcześniej nigdzie publikowane.
6. Laureaci zostaną powiadomieni pisemnie lub telefonicznie o wynikach konkursu nie później niż do 13 listopada 2025 r.
7. Uroczyste ogłoszenie wyników i wręczenie nagród nastąpi podczas gali finałowej konkursu Bezpieczni, Rozważni, Dalekowzroczni w ramach obchodów „Światowego Dnia Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych dnia 19.11.2025 r. o godz. 1100.
8. Decyzje jury są ostateczne.
3) KONKURS PLASTYCZNY „Powiedz hejtowi NIE! Złe słowo rani – dobre słowo leczy”
(organizator: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie – Zespół Interwencji Kryzysowej w Suchej Beskidzkiej)
Termin: do 24.10.2025r.
Regulamin Konkursu Plastycznego
pt. „Powiedz hejtowi NIE! Złe słowo rani – dobre słowo leczy”
INFORMACJA O KONKURSIE
1.Organizatorem konkursu jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - Zespół Interwencji Kryzysowej w Suchej Beskidzkiej ul. Mickiewicza 31, 34-200 Sucha Beskidzka
2. Cele konkursu:
- poszerzenie wiedzy na temat zjawiska hejtu we współczesnym świecie,
- uświadomienie, jak ważne jest zwalczanie tego zjawiska,
- wzmocnienie poczucia własnej wartości,
- rozwijanie i pobudzanie kreatywności oraz wyobraźni,
- kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i najbliższych.
3. Konkurs skierowany jest do wszystkich zainteresowanych szkół podstawowych terenie powiatu suskiego oraz gminy Stryszów.
4. Prace konkursowe oceniane będą w dwóch kategoriach:
- kat I: uczniowie szkół podstawowych (klasa od I do III)
- kat II: uczniowie szkół podstawowych (klasa od IV do VIII)
5. Zakres tematyczny i forma wykonania:
- Tematyka pracy plastycznej w sposób oczywisty musi nawiązywać do tytułu konkursu.
- Praca powinna być wykonany w formacie A4 lub A3, technika dowolna, płaska na podłożu papierowym.
6. Kryteria oceny
- Prace będą oceniane przez komisję konkursową pod względem zgodności z tematem konkursu, oryginalności, estetyki wykonania oraz siłą przekazu.
- 1 osoba może zaprezentować 1 pracę
· Praca musi być podpisana na odwrocie (imię i nazwisko ucznia, klasa, szkoła, telefon kontaktowy).
7. Nagrody
Za I, II i III miejsce w każdej kategorii przewidziane są nagrody i dyplomy. Przewidziane są także wyróżnienia w każdej kategorii.
8. Termin składania prac konkursowych do 31.10.2025r.
9. Ze zwycięzcami konkursu plastycznego skontaktujemy się telefonicznie. Wtedy także zostanie przekazana informacja o terminie i miejscu uroczystego ogłoszenia wyników
i wręczeniu nagród.
10. Po uroczystym ogłoszeniu wyniki konkursu zamieszczone będą na stronie internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie http://www.pcpr.suchabeskidzka.pl/ .
11. Osoba odpowiedzialna za konkurs - Justyna Boni, Patrycja Kutek, tel. 33 874 21 01
12. Do prac należy dołączyć zgodę na przetwarzanie danych osobowych lub zgodę opiekuna prawnego na przetwarzanie danych osobowych osoby niepełnoletniej biorącej udział w konkursie ( zał nr 1). Dane osobowe uczestników konkursu będą wykorzystane wyłącznie
w celu realizacji konkursu. Poprzez zgody uczestnik wyraża zgodę na opublikowanie jego danych na stronie internetowej).
11. Prace należy dostarczyć lub wysyłać na adres:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie – Zespół Interwencji Kryzysowej
w Suchej Beskidzkiej
ul. Mickiewicza 31
34-200 Sucha Beskidzka
KONKURS PLASTYCZNY "Powiedz hejtowi NIE! Złe słowo rani – dobre słowo leczy"
5) Konkurs "Żywność to wartość"
Termin: do 21.11.2025r.
Szczegóły konkursu: Żywność to wartość - Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi - Portal Gov.pl
Konkurs plastyczny dla uczniów szkół podstawowych klas I-IV
pt. „Nie marnuj żywności – Żywność to wartość”
Zadanie konkursowe
1. Zadanie konkursowe polega na samodzielnym wykonaniu przez uczestnika konkursu, wybraną przez siebie techniką plastyczną, tylko jednej pracy w formacie A3, zwanej dalej „pracą konkursową”. Do konkursu nie mogą być zgłaszane prace zawierające elementy trójwymiarowe oraz wystające poza format.
2. Do konkursu nie mogą być zgłaszane prace konkursowe, które zawierają treści niezgodne z prawem, niecenzuralne lub godzące w dobre obyczaje, zasady dobrego wychowania i kultury osobistej, posiadają znamiona plagiatu lub naruszają lub mogą prowadzić do naruszenia osobistych i majątkowych praw Organizatora, a także osób trzecich.
Zasady przyznawania nagród
1. O wyłonieniu laureatów konkursu decyduje powołana przez Organizatora w tym celu trzyosobowa Komisja Konkursowa, zwana dalej „Komisją”. Skład Komisji ustala Organizator.
2. Prace konkursowe niespełniające warunków określonych w regulaminie zostaną przez Komisję odrzucone.
3. Komisja dokona wyboru trzech prac konkursowych i przyzna nagrodę główną oraz nagrody drugiego i trzeciego stopnia w postaci kart podarunkowych o wartości:
1) za zajęcie I miejsca – 1 500 zł (słownie: tysiąc pięćset złotych);
2) za zajęcie II miejsca – 1 300 zł (słownie: tysiąc trzysta złotych);
3) za zajęcie III miejsca – 1 000 zł (słownie: tysiąc złotych).
4. Komisja zastrzega sobie prawo wyłonienia nie więcej niż 9 dodatkowych prac konkursowych, które uzyskają wyróżnienia. Autorzy tych prac otrzymają upominki.
5. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają pamiątkowe dyplomy.
6. Decyzja Komisji jest ostateczna i nieodwołalna.
7. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do dnia 15 stycznia 2026 r.
8. Informacja o wynikach konkursu zostanie podana po rozstrzygnięciu konkursu na stronie internetowej Organizatora.
9. Warunkiem otrzymania nagrody przez Laureata konkursu jest dostarczenie podpisane
Konkurs komiksowy dla uczniów szkół podstawowych klas V-VIII
pt. „Nie marnuj żywności – Żywność to wartość”
Zadanie konkursowe
1. Zadanie konkursowe polega na samodzielnym wykonaniu przez uczestnika konkursu, wybraną przez siebie techniką (rysunek, malarstwo, grafika komputerowa, fotografia oraz techniki mieszane) tylko jednego komiksu - planszy w formacie A4, składającej się z 4-6 kadrów przedstawiających historię stanowiącą logiczną i spójną całość, zwanej dalej „pracą konkursową”.
2. Praca konkursowa powinna dotyczyć tematu niemarnowania żywności.
3. Do konkursu nie mogą być zgłaszane prace konkursowe, które zawierają treści niezgodne z prawem, niecenzuralne lub godzące w dobre obyczaje, zasady dobrego wychowania i kultury osobistej, posiadają znamiona plagiatu lub naruszają lub mogą prowadzić do naruszenia osobistych i majątkowych praw Organizatora, a także osób trzecich.
Zasady przyznawania nagród
1. O wyłonieniu laureatów konkursu decyduje powołana przez Organizatora w tym celu trzyosobowa Komisja Konkursowa, zwana dalej „Komisją”. Skład Komisji ustala Organizator.
2. Komisja odrzuci prace konkursowe:
1) niespełniające warunków określonych w regulaminie;
2) niskiej jakości, uniemożliwiającej ich zamieszczenie na stronach internetowych lub w materiałach drukowanych (w przypadku prac skanowanych – rozdzielczość min. 300 dpi).
3. Komisja dokona wyboru trzech prac konkursowych i przyzna nagrodę główną oraz nagrody drugiego i trzeciego stopnia w postaci kart podarunkowych o wartości:
1) za zajęcie I miejsca – 1 700 zł (słownie: tysiąc siedemset złotych);
2) za zajęcie II miejsca – 1 500 zł (słownie: tysiąc pięćset złotych);
3) za zajęcie III miejsca – 1 300 zł (słownie: tysiąc trzysta złotych).
4. Komisja zastrzega sobie prawo wyłonienia nie więcej niż 6 dodatkowych prac konkursowych, które uzyskają wyróżnienia. Autorzy tych prac otrzymają upominki.
5. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają pamiątkowe dyplomy.
6. Decyzja Komisji jest ostateczna i nieodwołalna.
7. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do dnia 15 stycznia 2026 r.
8. Informacja o wynikach konkursu zostanie podana po rozstrzygnięciu konkursu na stronie internetowej Organizatora.
5) Konkurs "NO PROMIL - NO PROBLEM"
Termin: do 21.11.2025r.
REGULAMIN KONKURSU „NO PROMIL - NO PROBLEM” 2025
§ 1
Organizatorzy
1. Konkurs został ogłoszony w ramach obywatelskiej kampanii społecznej „NO PROMIL - NO PROBLEM”.
2. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych Solny Gwarek.
3. Partnerzy: Instytut Rozwoju Społecznego, Gmina Wieliczka.
4. Projekt jest finansowany ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021-2030”
§ 2
Cele konkursu
1. Zmiana społecznego nastawienia wobec nietrzeźwych kierowców – wzmacnianie braku akceptacji dla takich zachowań.
2. Wzmocnienie postawy krytycznej u pasażerów pojazdów, których kierowca wzbudza wątpliwości co do stanu trzeźwości.
3. Modelowanie odpowiedzialnych zachowań i decyzji w korelacji z dobrymi relacjami.
§ 3
Warunki uczestnictwa
1. Konkurs adresowany jest do uczniów placówek oświatowych z gmin Małopolski biorących udział w obywatelskiej kampanii społecznej „NO PROMIL - NO PROBLEM” w roku 2025.
2. Udział w konkursie polega na wykonaniu pracy zgodnej z celami konkursu, w formie wybranej przez autora spośród proponowanych w § 5.
3. Jeden twórca może nadesłać na konkurs więcej niż jedną pracę.
4. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za uszkodzenia prac powstałe podczas przesyłu.
5. Każda praca powinna być trwale opisana: imię i nazwisko autora, gmina, wiek lub klasa, kontakt do opiekuna.
6. Uwaga: do pracy należy dołączyć metryczkę konkursową – Załącznik nr 1.
7. Zgłoszenia niekompletne, nieczytelne, uszkodzone nie będą akceptowane.
8. Prace muszą być oryginalne, wykonane samodzielnie, nigdzie wcześniej niepublikowane i niezgłaszane do innych konkursów. Nadesłanie pracy jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia o jej oryginalności.
9. W pracach nie mogą pojawiać się nazwy żadnych napojów alkoholowych.
10. Uwaga: Każda praca musi mieć tylko jednego autora. Nagrody przewidziane są dla osób indywidualnych.
§ 4
Temat prac konkursowych
Opowiedz historię prawdziwą lub wymyśloną, w której dobre relacje (np. z kimś z rodziny przyjaciółmi, kolegami/ koleżankami z klasy, rodzeństwem, nauczycielem) pomogły Tobie lub komuś innemu podjąć odpowiedzialną decyzję albo dobrze się zachować. Możesz być bohaterem albo świadkiem tej historii.
§ 5
Formy prac konkursowych
1. Prezentacja multimedialna - zawierająca tekst, obrazki, ewentualnie narrację dźwiękową, animację.
2. Krótki film lub nagranie wideo – np. inscenizacja scenki, animacja poklatkowa, opowieść nagrana telefonem, wywiad.
3. Animacja komputerowa – wykonana w prostych programach.
4. Nagranie audio / podcast – uczestnik może opowiedzieć swoją historię jako nagranie dźwiękowe z muzyką w tle.
5. Fotoreportaż z opisem – zestaw zdjęć z opisem historii.
6. Nagranie piosenki w dowolnym stylu
7. Audycja/słuchowisko
Praca powinna być możliwa do odtworzenia na standardowym komputerze przy użyciu bezpłatnego, powszechnie dostępnego oprogramowania.
Maksymalny czas konieczny do odtworzenia pracy: 3 minuty.
§ 6
Terminy
1. Prace należy przesłać do 28 listopada 2025 r. - decyduje data dostarczenia pracy na adres: NPkonkurs@gmail.com
2. Ogłoszenie wyników nastąpi do 15 grudnia 2025 r. na stronie: www.bezpromilowo.pl
§ 7
Ocena prac konkursowych
Praca powinna być wykonana samodzielnie i według własnego pomysłu, z twórczym wykorzystaniem dostępnych źródeł wiedzy. Nie może być kopią materiałów z internetu, książek ani innych dzieł literackich, multimedialnych czy plastycznych
Prace będą oceniane pod kątem:
1. Zgodności z tematem,
2. Twórczego i oryginalnego podejścia do tematu,
3. Atrakcyjności formy przekazu,
4. Walorów estetycznych.
§ 8
Nagrody
1. Łączna pula nagród wynosi 3 000 zł.
2. Laureatami konkursu zostanie 10 osób wybranych przez Komisję Konkursową.
3. Przewidziane są również wyróżnienia – m. in. koszulki, smycze kampanijne, książki i dyplomy (ponad 30 wyróżnień).
4. Nagrody zostaną przekazane do Ambasadorów kampanii w gminach.
5. Komisja zastrzega sobie prawo innego podziału nagród.
6. Najlepsze prace mogą zostać opublikowane, m. in. na stronie: www.bezpromilowo.pl